Blagodejni učinki finske savne

sreda, 13. julij 2016

Finska savna je najbolj priljubljena, saj je v svetu tudi najbolj prepoznavna. Na telo deluje posredno preko segrevanja zraka. Običajno je to lesen, zaprt in izoliran prostor, v katerem se zrak ogreje do 100 stopinj Celzija, vlažnost v savni pa je relativno nizka, med 10 in 15%. Savna ima klopi, razporejene v več različnih nivojev. Višje kot je sedišče, višja je temperatura.

Vlago v savni lahko povečamo z dodatnim polivanjem mešanice vode in različnih eteričnih olj po ogretih kamnih. Tako dosežemo vroči val pare, ki prostor dodatno ogreje in posledično pospeši znojenje telesa.

Kako finska savna učinkuje na telo in dušo?

  • Krepi imunski sistem,
  • pospešuje presnovo,
  • sprošča mišice,
  • krepi srce in ožilje,
  • ugodno vpliva na gibalni sistem,
  • preprečuje nastanek celulita,
  • odpravlja kožna bolezenska stanja,
  • spodbuja fizično in psihično sprostitev,
  • poveča cirkulacijo krvi v telesu,
  • blagodejno zmanjšuje posledice stresa.

Z obilnim znojenjem v savni lahko izgubimo veliko tekočine in mineralov, zato je pomembno, da v času obiska in po uporabi savne pijemo dovolj vode, čaja ali drugih osvežilnih napitkov.

Kako pravilno uporabljati savno?

Nekaj osnovnih nasvetov in priporočil za savnanje:

  • Za savno se odločimo, ko imamo dovolj časa, saj hitenje v savni ne pride v poštev.
  • V savno ni priporočljivo vstopati s polnim želodcem in tudi ne, ko smo preveč lačni. Dve uri pred vstopom v savno ne jemo.
  • Pred ali med savnanjem ne uživamo alkohola in psihoaktivnih substanc. Prav tako ni priporočljiv obisk savne kadar smo “mačkasti”.
  • Pred savno je priporočljivo, da si naredite piling. Tako odstranite odmrle celice s površine kože in koži omogočite boljše znojenje.
  • Pred vstopom v savno se je potrebno obvezno oprhati. S prhanjem razmastimo kožo, ogrejemo telo, pore se odprejo in pripravijo na izdatnejše znojenje. Po prhanju se dobro obrišemo, da je koža suha.
  • Pred vstopom v savno odstranimo nakit in očistimo ličila z obraza.
  • V savno vstopamo popolnoma suhi. Le tako bomo dosegli popoln učinek potenja.
  • Ob vstopu v savno potrebujemo najmanj brisačo in rjuho, ki naj bosta čim večji. Lahko uporabite tudi kopalni plašč. Z eno brisačo si pogrnemo mesto, kjer bomo ležali (enako velja tudi za del pod stopali). S tem vzdržujemo higieno v prostoru, da les ne vpija našega potu. Drugo brisačo pa uporabljamo pri tuširanju.
  • Ob prvem obisku savne je priporočljivo, da interval ne traja dlje od 10 do 12 min. Vsak naslednji interval naj bi trajal od 15 do 20 minut (finska savna), lahko tudi več, in sicer do 40 minut (IR savna). V savni je tudi peščeno ura, ki se v 15 minutah izteče.
  • Med savnanjem je pomembno, da zaužijete veliko tekočine. Vsekakor sta priporočljiva navadna voda ali nesladkan zeliščni čaj. Če vašemu telesu primanjkuje mineralov, lahko pred odhodom v savno popijete tudi kozarec mineralne vode ali naravnega soka.
  • Ko po intervalu iztopimo iz savne, sledi ohlajanje, ki naj bi trajalo od 10 do 15 minut. Najprej stopimo pod hladno prho, nato naj ji sledi še nežna topla (a ne vroča!) prha. S tem sprožimo blagodejen občutek toplote in s telesa speremo maščobo. Ker je telo segreto, voda pa razmeroma hladna, je priporočljivo, da se začnemo prhati po nogah in rokah in še le na koncu po celem telesu. Pri prhanju ne uporabljamo mila, temveč samo speremo znoj s telesa. Glavo si vedno umijemo zadnjo.
  • Po prhi sledi počitek, ki naj traja od 10 do 20 minut. V tem času popijemo čim več tekočine, da nadomestimo tekočino, ki smo jo v savni izločili iz telesa.
  • Priporočljivo je, da interval savnanja ponovimo do trikrat.
  • Ko smo s savnanjem zaključili, je priporočljivo, da si odpočijemo in se toliko ohladimo, da se nehamo potiti.
  • Pri uporabi savne je bistveno, da poslušamo sebe in svoje telo.